Sunday, January 13, 2013

Siksa Jiwa Raga Aku!

Assalamualaikum~~~~

Hollaaaa readerssssss..........................!

Ok, tajuk kat atas memang xleh blah la...aku yakin sangat korang semua memang dah x sabar lagi nak tau tempat posting memasing kan?? Dengan banyak lagi 'BERITA2' tambahan...entah dari ceruk mana la dtgnya...hihihi...x terkecuali berita dari aku yg buat gempaq malam tu. Hahahaha...


Sorie la korang...aku bukan saja2 je...aku nak confirmkan je. Hihihihi...
Kesian kat kita org kan...apa la nasib sampai sekarang belum ada rezeki lagi. Bila la nak posting ni. Semua dah semangat sangat nak ngaja ni! X senang duduk...berdiri...x senang berdiri...baring...x senang baring merangkak la plak...ahahah...mcm2 je gaya menunggu! Ibarat tunggu kucing mengembek.

Jiwa kelajuan sungguh dah sekarang. Haaa...semua bajet siap2 ... 
"aku masuk sekolah nanti nak jadi cikgu terbaik"
"aku nak ngajar bebudak sampai pandai"
"aku nak tarik perhatian semua murid dengan cikgu2 sekali dengan GB sekali aku tarik" opsss....ahahah
"aku nak bajet comel sokmo"
"aku nak besarkan bisnes aku bila dah posting nanti la!"
"aku nak...aku nak..bla bla bla"

Ok, aku faham perasaan korang. Sbb aku pun tengah mengalami perasaan tu sekarang ni. Ye la mula2 cakap 10 hari bulan boleh check posting bagai. Check2 xde la jugak...then cakap lagi 16 hari bulan. Semua pakat nak serbu web KPM...ahahah...memang naik 1000% la trafik KPM. Nasib xde nuff nang, churp2 segala bagai KPM. Kalau idak memang le kaya owner dia kan. Aku ada nuff nang...tolong la klik...bagi aku rasa nikmat 'KEKAYAAN SEMENTARA' plissss....aahahha

Hahaha...sekarang aku fikir kaya je...ye la dok umah x buat pa2...pening kepala fikir kerja...buhsan! Jaga kucing je la keja aku hari2...gaduh cakar muka kucing...*aku lagi kuat cakar dr kucing dah*

Pesanan aku buat orang semua...tabahkan hati. Mesti ada sebabnya kenapa jadi mcm ni. Well...sama je pun kita dengan org lain yg tunggu keja kan. Kalau nak diikutkan ada lagi orang yang nasib dia lagi teruk dpd kita. Ada yg mintak keja banyak kali tp still x dpt2 jugak. Kita ni sbb hamba-Nya kena bersyukur dgn apa yg kita ada *bukan nak jadi ustazah ke apa saja je malam ni nak bajet suci sikit =p * hehehe...kena banyak fikir positif. Perbetulkan niat kita nak jadi cikgu ni. Jangan nanti dah dpt tau tempat posting jauh sikit dr rumah merengek...semua nak mintak pindah. Ye la sapa nak ajar budak pedalaman ye dak?? 

"Nak budak bandar la weh...senang sikit. Hujung minggu boleh enjoy joli sana sini!"
 "Alaaa...dok ngajar kat pedalaman la weh...duit P3 banyak tu  rm1500!!! Xyah belanja duit gaji. Simpan je..."

Haaa....C??? Niat tu dah serong dah kat situ. Sapa2 yg rasa niat tu dah menyerong luruskan balik. Sila ambik pembaris sbb kalo guna pita pengukur kebarangkalian senget agak tinggi...ahahaha...

Doakan la...rajin2 sembahyang ye. 5 waktu jangan tinggal (buat kwn2 yg muslim tu). Solat hajat banyak2 moga dipermudahkan jalan kita ni. Manusia ni dah susah baru nak ingat Tuhan...kalau x...huh! hampeh x ingat langsung *aku pun kdg2 mcm tu jugak*

So, member2 aku yg baca entri ni...aku doakan semoga kita semua selamat dipostingkan, lulus interview SPP dan berjaya menjadi guru cemerlang, gemilang dan terbilang!!!

p/s : semangat dah ke baca?? hihihi...makin berkobar2 ye dak?? bagus2...luruskan niat! DAEBAK!!!! FIGHTING!!! <---------------pengaruh runningman =p

4 Biskut bergolek:

cikguHidayah said...

sabar je la kan..heeee.. :)

AmirahSM said...

hum..kesian kitaaa

Si Biskut Rangup said...

@cikguHidayah yup...tu yg sebaiknya...sbr...ada hikmah di sebalik semua ni :)

Si Biskut Rangup said...

@AmirahSM yup...tp kita perlu kuat semangat...hehehe...wpon sy mmg sm x sbr gak ;)

Post a Comment

Biskut Bergolek Sedang Bercakap?