Friday, June 22, 2012

Gawai Dayak & Pesta Keamatan (Penutup)

Assalamualaikum...salam sejatera...salam satu Malaysia...salam satu Rajang...salam...salam...dan salam...cium tangan cium kaki *ade gak yg kena lempang kang haaa...ehehe* Memandangkan minggu ni minggu penuh kontroversi...eh ye ke? X la...ehehe...minggu penuh aktiviti...xde maknanya nak kontroversi haprak ko...bukan retis hokeyh! Ok...sekali lagi...memandangkan minggu ni penuh dengan aktiviti...(xla penuh sangat)...*jangan menyampuk! cepuk kang nak??* (x nak...=p ) Ok...sekali lagi...action! errr...belakon ke cik kiah?? *cakap...cakap....* Okay...kali ni serius...ada nampak keseriusan di wajahku ini?? Nampak x? Nampak x nampak?? X nampak tu 3 hari lagi la gamaknye ye...*joke!*

Hari ni hari Jumaat...esok plak sabtu...lusa plak ahad...jadi kita enjoyyyy!!! Cuti 2 hari...*eh ada kaitan ke ni??* Okay ye semua...memandangkan semua dah 'panas' dengan hari yg jugak panas rasa cam nak lempang banyak2 je kat cik Biskut yang tengah merapu merape ni kan...hahahaha...

X nak la cik Biskut cot cet lagi bio la mike semua nengok je gambo kat bawah ni. Ni gambo masa penutup ataupun 'Ngiling Bidai' yang telah berlangsung di IPG Kampus Rajang pagi tadi. Pujian tinggi melangit buat mike yg membuat pentas ye...cantik bebeno rope pentas tu ye...nak ambik gambo sendiri malu pulak...jadi cik Biskut ambik le gambo orang lain...

sekitar dewan selepas dihias cantik

nice!

ketupat dalam buluh tu ketupat anyam semalam ke? hihihi

cantik kan...;)


atur cara majlis

Tony 

Dina

~me

unik...bukan mudah nak buat benda ni...

Hanisah

bertabuh...

Sila

Wong Yong Kiong

Ketibaan DIV2

Persembahan iringan Keling & Kumang




cantik betul Kumang kita ni...

Pengarah & Penolong Pengarah IPG Kampus Rajang...




En Mail!








Menghidang para tetamu kehormat

ada ayam kat tangan sila...tp xtau ni upacara apa...=p


Ucapan alu-aluan daripada Pengerusi

ni la air yg akan digunakan utk minum! ahahah...kira macam ucap selamat la..

Pengarah berucap

Kami~Prasekolah

Kami~Prasekolah

Nyeradak ke Ai Pengayu



angkat air memasing!!!

ooooo haaaaaaaaaaaaaaa!!!

oooooooooooooooohaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!

minum....!

senyum!

topi wong nak jatuh je...tp still semangat nak teruskan persembahan

ni la kumpulan yg menang bertabuh tu ;)

Ngiling Bidai...


Persembahan








tarian orang2 Sabah...;)




Salah seorang staf yg sangat sporting turut sama menari



tarian bidayuh









Penyampaian hadiah kepada pemenang bertabuh, sukaneka, kumang, keling


Hihihi....En Zaid pun nak menari ke??

memang sporting habis la dia orang ni!

Nyanyian Hari Gawai oleh staf

antara para hadirin yg turut sama memeriahkan suasana

penyampaian cenderamata kepada Pengarah IPG KR

ni la photographer sepanjang minggu ni!

masa untuk bersurai...jom makan kat belakang!

semua nampak cantik dan kacak dengan busana masing2



sekitar pentas

dekorasi yg cukup menarik

kemas dan cantik!

pengacara majlis hari ni...;)

jalan menuju makanan....eh...menuju kelar dewan...ahahaha


En Razali & En Adib...

sweet!



makan time!!!



jangan rebut2...semua dapat k





hanisah & Nisa

~me d biskut

makan...makan...

oppsss...candid!


mirna & boyfie


Vina & boyfie jugak ;)

junior ;)

junior ;) peace!

Bagi memember blogger yg x tau ni antara setori hari ini masa majlis penutupan Gawai Dayak dan Pesta Keamatan. 


p/s : Ngiling Bidai! Oohhhh haaaa! ;))

4 Biskut bergolek:

Fardiah Juhari said...

wah...
pantas..cepat dan segera
baik cik biskut kendali web rajang
up to date sikit

Miss Z @ Si Biskut Rangup said...

@Fardiah Juhari
hahahah...xleh nanti dia org yg xda keja...=p

zOeY zAu YaH said...

meriahnya =)

Si Biskut Rangup said...

@zOeY zAu YaH baru dpt reply komen zoey...eh..silap siti dah...hihihih...ye la slama ni blog meragam semenjak tukar baru :p

Post a Comment

Biskut Bergolek Sedang Bercakap?