Friday, December 23, 2011

Tutorial : Button Follow

Melompat penuh kegembiraannye......bila aku punya follow kat atas tuh dah berfungsi balik...yebedabeduuuu!!! Hepy ye...hahaha...korang nak tau camne aku buat? Meh sini aku ajor ye. Mana tau kot2 satu masa nanti korang nak jugak guna blogskin kan. Kita blajo sikit-sikit dulu ye...:)) Mula-mula korang kena g kat

Dashboard ---> Template --> Edit Html ---> Click Ctrl + F (serentak)
korang cari kod macam kat bawah ni kod dia

style>


kita punya blogskin template ladang-kadang x sama tau...jadi korang kalau x jumpa yang aku kata tu korang mesti carik kod yang hampir-hampir sama tau. Then carik la kod

<+Follow>


Lepas korang dah jumpa tu korang g pulak kat setting untuk carik ID blog korang okies. Caranya?? Senang jer...

---> Dashboard ---> Setting ---> OpenID

Dah jumpa ID korang x?? Kalau dah ambik dah paste kan di hadapan/atas

<+Follow>


Dah siap dah...korang save template k! X save x jadik la dia...selamat mencuba...


korang jangan lupa follow aku...click follow atas tu & show pff diri korang dgn cara click join this site/follower kat sebelah tu...x la nanti bila aku ubah template korang hilang dr follower aku yerk :)
p/s : kalau x jadi g kat FB kite & LIKE pastu tanya kat sana k :) kalau jadi komen la sket...kalo nak ambik tuto ni, credit kat aku ye...

0 Biskut bergolek:

Post a Comment

Biskut Bergolek Sedang Bercakap?