Tuesday, June 11, 2013

Buskers!

Assalamualaikum wbt...

Kalau sebelum ni aku banyak update pasal diri sendiri je, tapi kali ni aku nak update sikit pasal irama & melodi. Aku bukanlah peminat muzik tegar...hahaha....kalau masa buat kerja, assigment, seboleh-bolehnya aku nakkan suasana yang sangat aman dan tenteram...chewah!

Tapi............................................

Haaa...ada tapinya. Bukan peminat tegar muzik tu tak bermakna aku langsung tak minat muzik. Kalau sesekali dalam kereta ke lalu kat mana kedai, atau kat mcD ke yg kebetulan pasang lagu yang syiok pun aku layan jugak. Kekadang tu terangguk-angguk jugak la kepala aku...hahahaha...

Sebenarnya aku minat muzik jenis rege...muzik jenis lain pun ok jugak la kot...bagi aku rege ni sempoi je. Aku suka menari walaupun kenyataannya aku adalah batang balak yang memang x pernah meliuk lentok pun...*paham2 la ye* hihihihi

Sebenarnya, aku bukan nak cerita pasal muzik. Tapi aku nak cerita pasal satu geng buskers yang aku jumpa masa ke kl baru2 ni. Seminggu aku kat kl sbb ada konvo so seminggu tu jugaklah aku jadi perayau malam. Memandangkan aku stay area jalan tar so x menjadi 1 masalah bagi aku nak jalan2 cuci mata cuci jiwa cuci gelora rasa nak shopping!!! Hahaha...

1 malam lepas makan kat sogo, oleh sebab manusia ya allah penuh macam air bah je menyerbu kat sogo masa tu aku ambik keputusan nak balik je. Ye la penat sebab hampir seharian aku melepak di mid valley...*eh, sempat lagi merewang ke GSC tengok Fast & Furious 6!* Masa nak balik, depan sogo pun penuh jugak dengan manusia. memang semangat 'hantu soping' tu x jauh kot...hahaha...

Well....dengan baju kurung lagak ayu gitu, *nak muntah -.-!* aku buat derk je lalu. Masa tu jugak la telinga aku terdengar lagu yang memang tengah 'hangit' dunia alaf 21/22 nih...ala lagu firman tu ntah apa nama tajuk aku pun x ingat. Suara yang mendendangkan lagu tu pun syiok pulak aku dengar. On d spot beb kaki aku stop! Dalam keramaian tu aku terjenguk2 nak tengok la sapa penyanyi tu...kalau kenal boleh kot aku nak sign! Hahahaha...

masa ni Genji Buskers ft Alam Buskers


GENJI BUSKER! Tangan pantas ambik kamera rakam beberapa buah lagu yang dia orang bawa. Whoaaa...suara penyanyi dia memang bez! 1 lagi yang bez dia mamat ni sangat sangat la hebat sebab mampu bawak lagu banyak dalam 1 masa. Masa aku tengok tu ada sorang mamat yang main flute. Nama dia Asri kot kalau x silap sebab Mustam asyik sebut2 nama dia ni je. Mamat ni memang superb habis!!! Banyak lak flute dia guna...takjub sungguh ai! Ye la...sebagai anak seni yang x berapa nak seninya...*sebab aku ni seni makan je yang aku tau ahahah* aku memang suka bunyi mendayu2 mcm tu. Tapi kalau tengah malam dengar bunyi mendayu2 nih...memang x cukup tanah agaknya aku lari kot ahaha...

Btw...panjang sangat dah aku mencoret...melalut ke laut dah weh...So, korang kalau nak kenal dengan sapa GENJI Busker ni korang boleh klik link FB Fanpage dia ni (GENJI BUSKERS) dan link Youtube (GENJI BUSKERS) dia kalau nak dengar sendiri suara mamat ni...sure tangkap lengtok! ahaha...

p/s : ada masa nak ke kl lagi ...in shaa Allah...harap kali ni boleh jumpa lagi GENJI BUSKER...TAHNIAH korang sebab jadi wakil Malaysia! Sure aku teriak kuat kalau tengok korang perform masuk tv lagi...hihihih...salam dari sarawak! ^_^

3 Biskut bergolek:

Post a Comment

Biskut Bergolek Sedang Bercakap?